• Geplaatst door Jan en Annemieke Omlo
    Hebben Elmo nu één dag en vinden het nu al helemaal super. Inderdaad echte knuffelhond, luister goed en vindt zijn mand met zachte kussen helemaal geweldig. In de nacht niet gehoord. Gaan het vast reuze fijn vinden.
    Met vriendelijke groeten
    Jan en Annemieke Omlo.
  • Geplaatst door Neeltje Hiemstra
    Hallo allen,
    Op 4 jan 2017 hebben we Amber gekregen om haar weer op te knappen , Amber zat al een poos in het asiel waar ze totaal geen initiatief toonde en zich liet uit hongeren. We werden gebeld of we tijdelijk een gastgezin konden zijn. Amber geb. Op 29 juni 2008 volgens het boekje maar volgens de dierenarts moet het 29 juni 2006 zijn . Inmiddels een oude dame die gebleven is ,daar ze goed bij de andere honden past.
    Een oude dame van dus 13 jaar die stram in de benen is , maar als het moet nog ontzettend hard kan rennen. Als Amber kon schrijven , maar ook onze andere twee honden uit Bulgarije en Bonaire dan hadden ze al een boek vol geschreven.

En dan nu afgelopen zaterdagmiddag Cece gehaald ,( na een berichtje op facebook ging het mijn man en mij aan het hart dat Cece in een kennel moest verblijven ,) nu met de naam Age 4,5 jaar oud , 3 poten , 1 oog , wat een ellende heeft Age meegemaakt. Zaterdag met de drie andere honden kennisgemaakt en dat ging gelijk goed. Zondag nog 3 honden erbij en ook totaal geen problemen. Age komt bij je als je roept , regeerd niet op blaffen van andere honden, is ook lief voor kleine kindjes . Al met al een pracht hond die hier nog heel wat jaren mag rondrennen..
    Gr Neeltje en allemaal pootjes van de honden.
  • Geplaatst door Manon
    Op 4 oktober 2019 heb ik Lucas, een pup van 5 mndn oud opgehaald in het dierencentrum Friesland om in Amsterdam te komen wonen. Het mannetje is goed opgevoed, volledig zindelijk, vond het heerlijk om in de auto te zitten, wordt helemaal blij bij het zien van mensen en dieren, is enorm nieuwsgierig, speels en slaapt keurig de hele nacht door op de bank. Ook schrikt hij totaal niet van de geluiden van de grote stad - hij vindt alles even interessant en spannend en doet alsof hij hier al jaren woont. Wat een lief bijzonder mannetje! Ik ben vereerd dat ik voor hem mag zorgen en hoop dat hij ook een beetje blij is met mij. Dank, vrijwilligers van het dierencentrum, voor het prachtige werk dat jullie verrichten, iedere dag weer. Groetjes Manon en Lucas
  • Geplaatst door Lokke de Bruin
    Op vrijdag 14 juni 2019 bij Stichting Dierencentrum Friesland onze live Mara voor het eerst ontmoet. We hadden Martine gevraagd of zij wilde kijken of er een geschikt hondje voor ons in hun opvang was. Ze kwamen met Mara, een pup van 18 weken, afkomstig van Samos, Griekenland en het was goed!! Wat zijn we blij met haar!
    Daarom bevelen wij Stichting Dierencentrum Friesland van harte aan, lieve betrokken mensen met verstand van dieren!
  • Geplaatst door J.Rauw
    Hallo allemaal, een update van Monty.Monty is nu bij ons vanaf 21 febr. Hij is een volwaardig lid van ons gezin geworden, het is een schat van een hond. Hij is heel erg aanhankelijk vooral naar zijn vrouwtje toe. Alle honden vindt hij heel interessant. Wij zijn heel blij met hem.
  • Geplaatst door Kim van der Mee
    Hazeltje (voorheen Diva), is sinds december bij ons. Ze was in het begin heel erg schuw, was bang voor mannen en kon niet goed alleen zijn. Vanuit de stichting alle ruimte gekregen om het te proberen met haar. En het is gelukt! Hazel is een schat van een hond, heel gezellig in huis en ze speelt zelfs (ze wist in het begin niet wat ze met een bal of speeltje moest doen). We zitten op gehoorzaamheidscursus bij een gedragstherapeut, we hopen op deze manier ook haar angst voor mannen te kunnen overwinnen (gaat overigens ook al veel beter!).
  • Geplaatst door Marrit
    In juni 2018 zagen we ons hondje staan op de website van dit asiel. We konden haar de volgende dag al ophalen. De dieren worden bij DCF goed behandeld en ze krijgen liefde en vertrouwen. Eenmaal thuis aangekomen ging ons hondje rustig wennen aan haar nieuwe omgeving. Ze kon al in de bench slapen en alleen thuis blijven was ook geen probleem, dit hebben we langzaam opgebouwd. Dat is denk ik de clou met alle asielhondjes, rustig laten wennen en respect en vertrouwen uitdragen. Als je een hond van dit asiel kiest, dan krijg je een maatje voor het leven!
  • Geplaatst door Cissy
    Wat een lieve vriendelijke, begripvolle mensen werken hier. Onze hond die veel dingen te spannend vindt voelde zich hier direct veilig.. prettige sfeer.
  • Geplaatst door René en Yvonne Perdok
    We kwamen bij de stichting om hondenjassen te halen voor de Bikers for Animals, bij binnenkomst zagen we Muck in een bench zitten, we waren op slag verliefd en Muck woont inmiddels bij ons thuis. Stichting Dierencentrum Friesland geeft de honden een toekomst. Geweldig leuke mensen met het hart op de juiste plaats.
  • Geplaatst door Michel, Jitske en Isabel
    Hallo, in september mochten we Leila ophalen. Ze is lief, grappig en goed opgevoed. Met onze dochter gaat ze leuk om en ook vindt ze het fantastisch om samen s'ochtends het paard te doen. Ze kan supersnel rennen maar ook lekker slapen op z'n tijd. We zijn erg blij met zo'n superhond als Leila !!! Bedankt aan jullie en ook alvast de beste wensen
  • Geplaatst door sonja van muyen
    Een maand geleden adopteerde ik Griekse Daisy en ik ben heel blij met haar. Ze is heel lief, ook tegen kinderen, andere honden en katten. Ze is alleen nog erg bang voor van alles, maar ik heb goede hoop dat dat met de tijd over zal gaan. Ik heb veel waardering voor alles wat Martine en de vrijwilligers allemaal doen om de honden een beter leven te geven en ik neem mijn hoedje voor ze af
  • Geplaatst door fam. Offringa
    We hebben een heerlijke vakantie gehad met in Frankrijk met Vanja. Ze vond het wandelen door de heuvels in de Drome fantastisch. Ze raakt steeds meer gewend en is echt en schat van een hondje voor ons gezin. Ook met de jongste dochter gaat het steeds beter. Ze is lief, gehoorzaam, rent wel achter katten aan en achter scooters/brommers(?) en ze kan heel hard rennen. Heerlijk om mee op stap te gaan dus.
    We zijn allemaal nog steeds blij met haar, Bedankt!
    groetjes Klarie
  • Geplaatst door Mariska
    Bowen is inmiddels ruim een jaar bij ons. Een leven zonder hem kunnen we niet meer voorstellen. Wij zijn heel erg blij met Bowen en het gaat super goed! Bowen geniet van de lange wandelingen door de Drentse bossen!?
  • Geplaatst door Jan
    vandaag is Filos (voorheen Toni) jarig dus ik doe even een update hoe het gaat met hem.
    hij voelt zich al enorm thuis en speelt graag in de tuin met zijn touw en bot.
    ook tijdens het wandelen loopt hij keurig naast me en trekt vrijwel niet.
    hij eet ook goed en haalt graag katte-(of in dit geval honde-)kwaad uit, maar niets ergs gelukkig.
    hij blaft ook compleet niet als hij alleen thuis moet blijven.
    kortom, ik ben superblij met mijn nieuwe maatje.

groetjes,
    Jan Hekman
  • Geplaatst door knorr pieter
  • Geplaatst door knorr pieter
  • Geplaatst door Leo Nienhuis
    Ruim 8 maanden geleden hebben we Dusty geadopteerd, hij werd altijd overgeslagen voor adoptie omdat hij zeer "verlegen" was. In het begin overal bang voor, zelfs de tv was een hele uitdaging voor hem. Maar hij trok zich op aan Sammy, onze J. Russell. Dusty begon het gedrag te kopieëren van Sammy. Nu 8 maanden later is Dusty uitgegroeid tot een hond die weet dat het leven leuk is, hij leerde ontzettend snel. Nu kan hij overal los mee lopen, hij blijft in onze buurt en 1 keer zijn naam roepen en op onze knie kloppen is voldoende om hem aan te lijnen. Dusty heeft ook ontdekt dat in het water spelen heel leuk is, hij zwemt nog niet maar gaat tot over zijn borst in het water, hij neemt dan vaak een flinke "schep"water in zijn bek en gooit dit met schuddende beweging richting ons. We willen jullie bedanken dat we een kans kregen met Dusty zodat we hem een goed leven kunnen bieden.
  • Geplaatst door Jan van duinkerken
    Hallo, even een berichtje over ivica (nu GUUS) na het verlies na 14jaar van onze vorige vriend, dachten we eerst nee even niet na 3weken in contact met jullie gekomen en ivica uit Bosnië was onzer zijde liefde op eerste gezicht, hij heeft het moelijk gehad na toch lang in asiel daar en hier gezeten te hebben maar na 5weken nu een SCHAT 1STE KLAS, LIEF AANHANKELIJK, BEGINT GOED TE LUISTEREN EN EEN BLIJ EI ALS WE IN OCHTEND NAAR BENEDEN KOMEN, DAN GELIJK EEN GOED BEGIN VAN DE DAG WIJ WILLEN JULLIE HARTELIJK DANKEN VOOR ADVIES EN VOOR DE GOEDE ZORGEN VOOR IVICA (GUUS) WAARDOOR WIJ NU EEN TOOOOOOPHOND ALS VRIEND MOGEN HEBBEN, Na enige twijfel of we wel een hond met moeilijk verleden wilde hebben, kan en wil ik zeggen dat het de beste beslissing geweest is die ook namens jullie advies hebben kunnen doen, dus BEDANKT UIT GROND VAN ONS HART EN GROETEN VAN IVICA. J. & J NUNSPEET
  • Geplaatst door Anita
    Onze labradoodle kon niet alleen thuis zijn, na alles te hebben geprobeerd zijn we bij Martine terecht gekomen. Uit tientallen honden kwam ze met Zara aan lopen, liefde op het eerste gezicht maar het belangrijkste was dat ze echt een buddy voor Barry bleek te zijn. We zijn nu bijna een jaar verder en we kunnen weer rustig weg gaan, Zara houd Barry rustig. Dit is echt een succes story. Ons Roemeense meisje is zo lief en dankbaar en we hopen dan ook dat ze nog lang bij ons mag zijn
  • Geplaatst door Katja Rolf
    Ik ben erg blij met Elvis.Hij doet het erg goed.Een lot uit de loterij.
  • Geplaatst door Katja Rolf
    Ik ben erg blij met Elvis.Hij doet het erg goed.Een lot uit de loterij.
  • Geplaatst door Annet Koster
    Wij zijn zo blij met onze Loena.Dankzij Martine haar advies hebben wij een geweldige hond die ook prima met onze katten overweg kan.
  • Geplaatst door Ben Gijsen
    Geweldig dat jullie dit blijven doen en heel veel succes. Wij zijn nog steeds geweldig blij met Whippet Droopy die we via jullie gekregen hebben. Hij is (4 jaar later) volop in zijn tweede jeugd en een heerlijk kampeermaatje!
  • Geplaatst door Jelle
    Goed dierencentrum via hun m,n maatje de hond gevonden en met raad en daad staan ze ook klaar!
  • Geplaatst door Diana van Dongen
    Dieren asiel waar de dieren ook daadwerkelijk op nummer één staan.
  • Geplaatst door Laura en John
    Afgelopen zomer hebben onze Mechelse herder voor de tweede keer mogen logeren bij Dierencentrum Friesland. Ze hebben het hier heerlijk naar hun zin gehad.
    Onze Rex is een slechte eter als we er niet zijn maar ze hebben er alles aan gedaan om hem aan het eten te krijgen en te houden. Ze hebben zelfs haring gehad.
    Geweldige zorg voor onze honden en voor ons een hele zorg minder als we op vakantie zijn.
    Heel erg bedankt
  • Geplaatst door Corry
    Wij hebben 3 jaar geleden een ontzettende lieverd bij martine opgehaald. Het was liefde op t eerste gezicht. In het begin even wennen en elkaar aftasten maar nu een vriend voor de rest van ons/zijn leven en onze 3 poezenkindjes... zijn ook zijn vriendjes.
  • Geplaatst door Rita Bouma
    Wij hebben vorig jaar onze Boomer afkomstig van Samos bij jullie mogen adopteren! Wat hebben wij er een ongelooflijke lieve hond aan die we niet meer zouden en kunnen missen! Heel veel succes met het mooie werk wat jullie doen.
  • Geplaatst door Helma
    2 jaar geleden een whippet teefje geadopteerd. Nog geen moment spijt van gehad. Omdat ze door omstandigheden nog niet was gesteriliseerd mochten wij dat bij onze eigen dierenarts dien op kosten van het Dierencentrum. Top!
  • Geplaatst door Familie Scherpenzeel
    Wij brachten onze 2 katten bij jullie als we op vakantie gingen in het jaar 2001.
    Altijd waren jullie goed voor onze beesten en hart voor de zaak.
    Toen we na de vakantie die weer gingen ophalen,hadden jullie een nest Rottweiler puppy's we waren gelijk verkocht.
    Een verhuizing in 2008 met onze Rottweiler gingen we tegen over jullie wonen.
    En wat een activiteiten zijn er gaande en actie's petje af voor jullie mooie bedrijf.
    Succes gewenst de buurtjes !!
  • Geplaatst door Betty Dalhuisen
    Nog steeds hebben we geen spijt dat we kleine Muis bij jullie geadopteerd hebben. Geweldig hondje niet meer weg te denken uit ons leven.
  • Geplaatst door Laura
    Zó blij met Stichting Dierencentrum Friesland! Martine heeft Stg ACE-SHIN enorm uit de brand geholpen door hond Brooklyn op te nemen die door de adoptanten dreigde te worden afgemaakt ivm ernstige allergieën (en wat later bleek, schurft). Door de enorme zorgintensiteit kon Stg ACE-SHIN dit zelf helaas niet zelf met een gastgezin oplossen en zaten ze met hun handen in het haar. Martine heeft werkelijk alles op alles gezet om erachter te komen wat de hond precies had en de juiste voeding, medicatie en huidverzorging te geven. Na een paar maanden bij Martine, is Brooklyn nu bij ons (gastgezin van Stg ACE-SHIN) en genieten we iedere dag van hem. Echt geweldig werk van Martine en haar team!
  • Geplaatst door Xayedi
    Toffe organisatie. Altijd bereid me te helpen en het opvangen bij o.a. jullie is echt heerlijk. Ik ben vrij in mijn doen en laten en kan altijd op jullie bouwen. Mijn honden vonden jullie terrein heel leuk!
    Hygiënische verblijven. Grotere dierenliefhebbers zijn er denk ik niet dan de medewerkers van dit asiel.. Wauw
  • Geplaatst door Jaap Ouwejan
    Ik kom regelmatig op het centrum en verbaas me iedere keer weer over wat er allemaal op en rond het erf, de winkel, het weiland en de kennels rondloopt. Wat me niet meer verbaasd is hoe liefdevol er met de dieren wordt omgegaan en de rondrennende medewerkers die ze liefdevol verzorgen. Neem de tijd als je er gaat kijken; de dieren staan altijd op nummer één, maar ook voor adoptanten wordt ruim de tijd genomen.
  • Geplaatst door Fam. Veenstra
    Wij hebben 2 jaar geleden Indy bij jullie geadopteerd. Een superlieve hond waar wij nog steeds heel blij mee zijn. Jullie zijn een super bedrijf en wij wensen jullie dan ook heel veel succes met jullie nieuwe site!!
  • Geplaatst door Gerda
    Top!! Trots op jullie!!
  • Geplaatst door Roelina
    De site ziet er super uit