Adoptiehonden

Als u op zoek bent naar een nieuwe huisgenoot dan bent u bij ons aan het juiste adres.
Wij observeren onze honden altijd goed en geven indien nodig training voordat een hond ter adoptie komt.
Bij ons krijgt u een eerlijk verhaal over de hond en samen met u kijken we of de hond van uw keuze geschikt is in uw thuissituatie. Wij nemen hiervoor alle tijd omdat wij weten hoe belangrijk het is om een juiste keuze te maken.
Daarom werken wij uitsluitend op afspraak om er verzekerd van te zijn dan we ook alle tijd voor u hebben.

Onze honden worden met een contract geplaatst. Hierin staan alle voorwaarden voor adoptie en alle gegevens van de hond. Bij adoptie is er altijd een proefperiode zodat de hond, als het onverhoopt thuis niet gaat, terug kan naar onze opvang.

Al onze honden zijn gevaccineerd of hebben een geldige titerbepaling en zijn in bezit van een Europees paspoort. Ook zijn de honden uiteraard gechipt en de registratie bij de NDG wordt door ons geregeld na adoptie.
De adoptiebijdrage is als volgt;

Honden tot één jaar                                         €295
Honden vanaf één jaar gesteriliseerd/gecastreerd  €295
Honden vanaf één jaar niet geneutraliseerd *       €250
Seniorhonden en honden met speciale zorg          Vrijwillige bijdrage

* Honden worden tijdens hun verblijf in onze opvang niet geneutraliseerd. Wij vinden het belangrijk om te kijken of castratie/sterilisatie wel in het belang van de hond is. Bij bijvoorbeeld zeer angstige honden is het belangrijk dat ze eerst stabiel zijn alvoren er een dergelijke ingreep gedaan wordt. Bij teven is het zeer belangrijk dat zij gesteriliseerd worden in de juiste periode.
Adoptanten die wel een sterilisatie/castratie wensen na adoptie kunnen, zodra de hond stabiel is, bij onze asieldierenarts terrecht tegen gereduceerd tarief.

Onze asielhonden staan op de website www.dierenasiels.com. Normaliter mogen hier geen buitenlandse honden op maar omdat wij uniek zijn in de opvang van de misplaatsingen van andere stichtingen en particulier gehaalde honden hebben wij een uitzonderingspositie in deze. Om deze reden hebben wij twee accounts op deze website. Vandaar dat u twee keer moet klikken om al onze honden te bekijken.

• 12-04-2018 - Hallo, even een berichtje over ivica (nu GUUS) na het...  lees meer
  • 19-12-2017 - Onze labradoodle kon niet alleen thuis zijn, na alles te...  lees meer
  • 15-12-2017 - Ik ben erg blij met Elvis.Hij doet het erg goed.Een...  lees meer

© 2017 - 2018 dierencentrum friesland | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel