Adoptiehonden

Als u op zoek bent naar een nieuwe huisgenoot dan bent u bij ons aan het juiste adres.
Wij observeren onze honden altijd goed en geven indien nodig training voordat een hond ter adoptie komt.
Bij ons krijgt u een eerlijk verhaal over de hond en samen met u kijken we of de hond van uw keuze geschikt is in uw thuissituatie. Wij nemen hiervoor alle tijd omdat wij weten hoe belangrijk het is om een juiste keuze te maken.
Daarom werken wij uitsluitend op afspraak om er verzekerd van te zijn dan we ook alle tijd voor u hebben.

Onze honden worden met een contract geplaatst. Hierin staan alle voorwaarden voor adoptie en alle gegevens van de hond. Bij adoptie is er altijd een proefperiode zodat de hond, als het onverhoopt thuis niet gaat, terug kan naar onze opvang.

NB: alhoewel een geadopteerde hond altijd terug naar ons kan, is de proefperiode uitsluitend bedoeld voor problemen die niet voorzien waren door ons van tevoren. Indien er poblemen zijn dient men contact met ons op te nemen en wij kunnen dan begeleiding bieden. Indien deze begeleiding niet afdoende blijkt en zowel de adoptant als onze medewerkers zijn het erover eens dat het niet gaat krijgt uw adoptiebijdrage (min administratiekosten) terug.
In alle andere gevallen beslist het bestuur over restitutie van de adoptiebijdrage.

Al onze honden zijn gevaccineerd of hebben een geldige titerbepaling en zijn in bezit van een Europees paspoort. Ook zijn de honden uiteraard gechipt en de registratie bij de NDG wordt door ons geregeld na adoptie.
De adoptiebijdrage is als volgt;

Honden tot één jaar                                         €295
Honden vanaf één jaar gesteriliseerd/gecastreerd  €295
Honden vanaf één jaar niet geneutraliseerd *       €250
Seniorhonden en honden met speciale zorg          Vrijwillige bijdrage

* Honden worden tijdens hun verblijf in onze opvang niet geneutraliseerd. Wij vinden het belangrijk om te kijken of castratie/sterilisatie wel in het belang van de hond is. Bij bijvoorbeeld zeer angstige honden is het belangrijk dat ze eerst stabiel zijn alvoren er een dergelijke ingreep gedaan wordt. Tevens is het bij  teven zeer belangrijk dat zij gesteriliseerd worden in de juiste periode. Wij zijn geen voorstander van standaard castreren van reuen vanwege de nieuwste wetenschappelijk onderbouwde inzichten.
Adoptanten die wel een sterilisatie wensen na adoptie kunnen, zodra de teef stabiel is, kunnen via ons terecht bij een dierenarts in Drachtstercompagnie tegen gereduceerd tarief.

Onze asielhonden staan op de website www.dierenasiels.com. Klik HIER om onze honden te bekijken!

• 09-10-2019 - Op 4 oktober 2019 heb ik Lucas, een pup van...  lees meer
  • 16-06-2019 - Op vrijdag 14 juni 2019 bij Stichting Dierencentrum Friesland onze...  lees meer
  • 19-03-2019 - Hallo allemaal, een update van Monty.Monty is nu bij ons...  lees meer

© 2017 - 2019 dierencentrum friesland | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel